PRACA ORYGINALNA
SPECYFIKA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH NA RYNKU ROLNYM
 
Więcej
Ukryj
1
Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin − PIB
 
 
Data akceptacji: 14-03-2011
 
 
Data publikacji: 14-03-2011
 
 
Zagadnienia Ekonomiki Rolnej / Problems of Agricultural Economics 2011;326(1):64-80
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Marketing należy postrzegać jako dyscyplinę ekonomiki rolnej zajmującą się ekonomią popytu i stymulowaniem popytu. Systematyczny wzrost konkurencji na rynku rolno-spożywczym, związany m. in. z funkcjonowaniem polskiego rolnictwa na jednolitym rynku europejskim oraz stopniową liberalizacją rynku światowego, powoduje potrzebę zwiększania analiz tego rodzaju, w miejsce koncentrowania się na ekonomii podaży. Profesjonalne działania marketingowe prowadzą zwłaszcza większe przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego oraz przedsiębiorstwa dostarczające środki produkcji i usługi. Znacznie gorsza sytuacja jest pod tym względem w podstawowym ogniwie agrobiznesu, jakim jest produkcja rolnicza. Opóźnienia w rozwoju marketingu wynikają z rozdrobnienia struktury podmiotowej (drobne gospodarstwa), biologicznego charakteru procesów wytwórczych, specyfiki produktów i rynku.
Journals System - logo
Scroll to top