PRACA ORYGINALNA
PRODUKTY EKOLOGICZNE W OPINII PRODUCENTÓW I KONSUMENTÓW – STUDIUM PRZYPADKU
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Data akceptacji: 07-12-2017
Data publikacji: 11-12-2017
Zagadnienia Ekonomiki Rolnej / Problems of Agricultural Economics 2017;353(4):138-153
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Rozwój rynku żywności ekologicznej jest następstwem zmian zachodzących we współcześnie występujących modelach konsumpcji oraz wzrostu jej podaży. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nabywcy i sprzedawcy podobnie oceniają czynniki warunkujące wybór i postrzeganie produktów ekologicznych, jak również elementy związane z ich dystrybucją i marketingiem. W tym celu przeprowadzono badania ankietowe wśród uczestników odbywającego się w Poznaniu „Zielonego Targu”. Jak wynika z przeprowadzonych badań zarówno konsumenci, jak i producenci jednakowo utożsamiają produkty ekologiczne z wysoką jakością i prozdrowotnymi walorami. Cechy te wskazywali też najczęściej jako główne determinanty zakupu tych produktów. Różnice w opiniach ankietowanych grup dotyczyły natomiast znajomości oznaczeń i miejsc zakupu/oferowania żywności ekologicznej.