PRACA ORYGINALNA
WPŁYW KORPORACJI HANDLOWYCH NA POLSKI RYNEK SPOŻYWCZY
Więcej
Ukryj
1
Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy Warszawa
Data akceptacji: 10-05-2015
Data publikacji: 10-05-2015
Zagadnienia Ekonomiki Rolnej / Problems of Agricultural Economics 2015;343(2):3-14
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem artykułu była analiza przemian dokonujących się na rynku żywności w Polsce pod wpływem handlowych korporacji transnarodowych. Posiadane przez nie zasoby rzeczowe, finansowe i wiedzy umożliwiają im wywieranie coraz większego wpływu na innych uczestników rynku, a im samym na szybki rozwój. Jednak z uwagi na większą ich liczbę (mniejszą koncentrację) wpływ korporacji handlowych na polski rynek żywności w pierwszej dekadzie XXI wieku przebiegał nieco odmiennie niż w innych rozwiniętych krajach Europy